sestdiena, 2008. gada 16. februāris

Latviešu mīlestība

Noskatījos izrādi Latviešu mīlestība Jaunajā Rīgas teātrī.
Teikšu godīgi šī bija pirmā izrāde, ko redzēju Jaunajā Rīgas teātrī.
Man šī izrāde patika, pat ļoti patika. Un es domāju, ka atgriezīšos šai teātrī.
Tas kā aktieri izrādes laikā pārvērtās no viena tēla otrā tēlā ir vienkārši apbrīnojami. Brīžam pat ir grūti iedomāties, ka šos pilnīgi atšķirīgos tēlus spēlē viens un tas pats cilvēks. Guna Zariņa pelnīti par šo izrādi saņēma balvu kā labākā aktrise. Taču arī citu aktieru pārvērtības ir iespaidīgas. Īpaši atmiņā palika pirmā epizode ar mākslinieku un balerīnu, kur spēlēja Guna Zariņa un Vilis Daudziņš. Es domāju, vai tiešām tie ir tie paši cilvēki?
Stāsti, kas tiek stāsti ir tik patiesi. Es viegli varu iedomāties, ka tā tiešām dzīvē notiek, kaut arī sevi salīdzināt ar kādu no tipāžiem negribētu.
Ļoti interesanti tipāži ir abi literatūras eksperti. Mana radiniece, kas mācās Baltu filologos teica, ka viņu fakultātē tādus varot atrast un ka šis pārskats par literārajiem darbiem ir nopietna pētnieciskā darba vērts. Es ticu, ka zinātāji to novērtē, bet man kā cilvēkam, kas ar literatūras klasiku ir uz Jūs, tas tomēr likās nedaudz par garu.
Vēl atmiņā iespiedies pirmais randiņš pludmalē, kur precīzi atklājās cilvēku bailes un kautrība, pirmā randiņa laikā.
Kā arī jāpiemin kultūras nama direktore, kas uzmācās aktierim - vakara vadītājam. Ar ko tik aktieriem nav jātiek galā. Un es tiešām ticu, ka tā notiek.
Un tad vēl vēstules ar visām gramatikas kļūdām (kuru netrūkst arī sājā sacerējumā), bet cilvēki tā raksta un tā domā.
Bet šī izrāde man nelikās tik smieklīga kā vienai daļai publikas. Manuprāt, katrā stāstā ir ieliktas cilvēku sāpes, vientulība, ilgas pēc mīlestības. Un šie cilvēki tiešām tā domā un dzīvo. Protams, atsevišķas epizodes bija nedaudz komiskas, kas lika pasmaidīt vai reizēm arī smieties.
Izrāde ir ļoti gara. Nav tā, ka izrādes laikā paliek garlaicīgi, patiesībā izrādi var vērot ar interesi visu laiku. Bet ņemot vērā, ka ir darbdienas vakars un otrā dienā ir atkal jādodas uz darbu, gribētos, lai viņa būtu nedaudz īsāka. Ja ir izvēle laikam labāk, šo izrādi skatīties piektdienas vakarā.

Nav komentāru: